image/svg+xml Ta mig upp

TGS: revolutionsk flopp?

För att dra ut er från mörkret in i ljuset kan jag förklara att vad vi pratar om här är konsolens kontroller. De liknar ingenting vi har sett tidigare och verkar oerhört otympliga om ni frågar mig. Jag skulle nog, efter en stunds fundering säga att det liknar en fjärrkontroll som har gift sig med en kontroll till en radiobil. Jag förmår mig inte att lista ut hur man ska ta sig igenom spel som innehåller stressade moment eller tillfällen där man måste vara flink på knapparna med en kontroll som liknar denna. Fast det är klart att det kanske inte är så illa som det ser ut? Man kanske kan vänja sig vid denna omstrukturering och bli snabb med fingrarna på denna. Man kanske rent av kan öva på en vanlig fjärkontroll medan man väntar på att Revolution når Europa, värma upp helt enkelt. Tja folket, nu är tiden mogen. Nedan ger jag er chansen att förmodligen se den mest nyskapande kontrollen ni sett.

Miniatyr Miniatyr

Så, vad säger ni? Jag tycker det verkar mycket märkligt att ha en ganska så lång kontroll och sedan joystick på en separat dosa med sladd till.

Miniatyr Miniatyr Miniatyr

Vi har redan fått nys om att kontrollerna kommer att vara både tryckkänsliga och ha förmågan att känna hur kontrollen är vinklad. Det vill säga att om man sitter och spelar t.ex. Zelda så kan man genom att krama kontrollen få Link att plocka upp någonting och om man spelar något bilspel så kan man svänga bara genom att röra på kontrollen. Så kort sagt verkar det vara både plus och minussidor. Än så länge är det bara att vänta

Källor: Gamespot.com