image/svg+xml Ta mig upp

11 minuter Sakaguchi-intervju

Mistwalker

I intervjun sitter Herr Sakaguchi och pratar Japanska. Självklart översätts detta av till engelska av en tolk. Men det finns ingen text, varken svensk eller engelsk. Ibland talar Herr Sakaguchi till och med engelska själv, riktigt bra dessutom, så han kunde ju faktiskt skippa tolken. Mellan varven körd scener från de trailers vi sett av Lost Odyssey och Blue Dragon, samt lite Final Fantasy XII mot slutet.

Det han säger i intervjun har vi redan tagit upp tidigare i våra nyheter. Han säger t.ex. att den visuella stilen är extra viktig, och man kan med Xbox 360 få bättre återgivning av avancerade känslor, rök, eld, och så vidare. Självklart är inte grafiken allt, men den är en stor del. Man har även en mängd nya funktioner och system till spelen, något inga spel visat upp tidigare. Han avslöjar även att striderna i Lost Odyssey inte kommer vara turbaserade utan ha ett helt eget system (troligtvis fritt där man ser fiender runt omkring och kan gå i närstrid med dem, eller kasta magier – lite som FFXII). Sen säger han att man inte kan bli Game Over, inte för det mesta i alla fall. Rätt kryptiskt, men det låter spännande.

Kolla intervjun (wmv-format, 11 minuter lång)

Källor: www.gametrailers.com