image/svg+xml Ta mig upp

De första detaljerna från Drakengard 2

Denna gång så kommer spelet att utvecklas av CaviaInc, som också höll i utvecklingen av det första Drakengard. Drakengard 2 tar oss 18 år efter det första spelet. Caim räddade världen från sitt grymma öde, men efter denna hjältebragd försvann han plötsligt. Spelets huvudkaraktär, Nowe, kommer att göra en mycket stor resa, och den sex år gamla flickan Mana kommer att ge honom sällskap och göra en stor roll i spelet.

Nowe blev uppfödd av den blå draken vid namn Legna, och denna drake har mycket starka band till pojken. Om dessa band kommer att gå så långt tillbaka som pakterna i det förra spelet har dock inte ännu framkommit, men Legna vakar över Nowe som om det hade varit hans son.

Även detta spel kommer att innehålla ett mycket intressant stridssystem. Precis som i det förra spelet så kommer spelaren att kunna kontrollera sina karaktärer lika bra på marken som i luften. Spelaren kommer nämligen att kunna kalla på drakarna och på så sätt ta upp kampen i skyn. Båda dessa stridslägen kommer att kunna vända striderna totalt. Spelaren kommer att kunna släppa drakarnas krafter lösa för att använda mycket starka förmågor, lika väll som att kunna uppgradera sina egna färdigheter och vapen. Denna gång kommer markstriderna ha vissa små justeringar. Det första är att spelaren mycket lättare kommer att kunna styra och byta ut alla sina karaktärer. Det gäller dock att använda rätt karaktär mot rätt fiende, gör detta och hitta på egna förödande strategier. Den andra ändringen är att drakarna också kommer att kunna delta i markstriderna, och i vissa strider kommer spelaren bara att kunna använda sina drakar, detta helt nytt för serien.

Luftstriderna har inte många ändringar. Spelaren kommer fortfarande delta högt upp i skyn, bunden till sin drake, eller närmare marken där man kan välja att kliva av eller bestiga draken när som helst under striden. Den ända stora nyheten är att man kommer att kunna kombinera sina krafter med draken och på så sätt ta kål på även de svåraste fiender. Drakarnas attacker kommer inte heller att baseras på hur långt ifrån fienderna står, utan gör ungefär alltid samma skada.

Drakengard sålde mycket bra i Japan, och det förväntas bli en mycket populär uppföljare, nu när originalet redan sett dagens ljus i Nordamerika och Europa.

Källor: www.rpgamer.com