image/svg+xml Ta mig upp

Information om summons i fantasy earth

Fantasy Earth logo

Det kanske mest intressanta med systemet är att man inte behöver tillhöra en speciell klass för att kunna använda dessa varelser. Enligt uppgift så ska alla spelare kunna göra detta, förutsatt att man har tillräckligt med kristaller och i övrigt uppfyller kraven för frammaningen ifråga. Vad dessa krav är finns det ingen information om i nuläget, men man kan alltid spekulera i utrustning och/eller magiska poäng av något slag.

En annan intressant aspekt av systemet är att spelaren, istället för att få sin summon som en tillfällig slagskämpe att ha vid sin sida, själv blir förvandlad till vald varelse under en kortare period.

Vid denna tidpunkt har vi information om fem av dessa varelser, som följer nedan.

Dragon: En vanlig drake. Vänta er maffiga luftstrider och sprutande eld från denna mytomspunna varelse. Att färdas genom luften och samtidigt grilla fiender på marken nedanför låter väl kul?

Giant: En mobil rivningsfirma. Trampa sönder saker, krossa motståndare och löp amok i största allmänhet. Långsam, men det vägs upp med råge av dess väldiga styrka.

Wraith: En summon mer inriktad på det magiska. Med förmåga att förblinda motståndare samt frysa dem så att de inte kan röra sig kommer denna varelse att vara en stor hjälp i knepiga strider.

Knight: Något av en Paladin, med både hög offensiv och defensiv styrka. Divine Strike är namnet på en av dess attacker, men den kan även använda Holy Shield för att försvara sig själv.

Chimaera: En multi-elemental summon. Med is, eld och blixtmagier i rockärmen, uppbackad av stor fysisk styrka kommer denna varelse att bli väldigt nyttig att ha med sig.

Med all sannolikhet så kommer det att finnas fler varelser än dessa fem, så vi väntar med spänning på att höra mer från sagofabriken om det och spelets releasedatum, som för närvarande inte är mer specifierat än 2005. I Japan.

Källor: www.rpgamer.com