image/svg+xml Ta mig upp

Intervju med Tetsuya Nomura

Square Enix logo

I det senaste numret av den japanska tidningen Dorimaga, har ingen mindre än Tetsuya Nomura intervjuats. Nomura är en av de viktigaste personerna i arbetet med både Kingdom Hearts II, samt de olika Final Fantasy VII- spelen som man jobbar för fullt med. Här har han pratat om just dessa spel och filmer. Game-science.com har sammanfattat intervjun, och här kan ni läsa den direkt på FFuniverse.

Kingdom Hearts 2

– Spelet kommer att vara dubbelt så stort som det första spelet, och kommer att släppas på två dubbelsidiga DVD-skivor.
– Otroligt många Disney-figurer kommer att uppträda och nya världar kommer att finnas tillgängliga att utforska.
– Tetsuya Nomura berättar också att Soras rörelser och attacker har blivit helt omgjorda och ändrade, för att visa att han blivit mer mogen och stark.

Final Fantasy VII serien (The compilation of Final Fantasy VII)

– Nya karaktärer och uppdrag läggs ständigt till i mobilspelet Final Fantasy VII: Before Crisis. Detta gör man eftersom spelet ska bli det största mobilbaserade spelet någonsin.
– Spekulationer kring att Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus ska vara ett skjutarspel stämmer inte. Det är ännu inte klart om vilken genre spelet skall tillhöra. Allt han kan säga är att alla kommer bli förvånade, så fort spelet når butikerna.
– Karaktärer från FF7-filmen “Advent Children” kommer också att finnas med i Dirge of Cerberus, fastän handlingarna i filmen och spelet ändå inte hör ihop. Advent Children handlar om Clouds historia, medan Vincents berättelse skildras i Dirge of Cerberus.
– Både Final Fantasy VII: Advent Children och Dirge of Cerberus utspelar sig i Midgar (!).
– När Advent Children var under utveckling i början, tänkte man inte alls på ett till spel förutom Before Crisis.
– Slutet på hela Final Fantasy VII- serien kommer att ha en otroligt spännande upplösning, där allt avslöjas.

Förutom detta, nämner också Nomura att Advent Children inte kommer till Japan denna vintern. Han tror på en release under våren 2005.

Källor: www.squarenet.info, www.game-science.com