image/svg+xml Ta mig upp

E3: ny info om striderna i FFXII!

Nu på E3-mässan så ska Square Enix alltså ha bekräftat det vi länge spekulerat i angående striderna. Och det är att man springer runt i världen och ser fienderna springa runt. När man närmar sig dem så kommer alla menyerna upp för strid och man kan slåss. Äntligen slipper vi slumpade strider som avbryter spelet i flera sekunder. Äntligen ett mer fritt system. Ni som spelat Chrono Trigger, Chrono Cross mm vet hur det kommer funka. Det har även flera likheter med Kingdom Hearts stridssystem.

Man ska även kunna kombinera förmågor och på så sätt få hela laget att köra en specialare ihop, som i Chrono Trigger mfl. Men om man har gjort val som en karaktär inte gillar så kanske denna inte vill delta i kombon. Alltså gäller det att stryka alla medhårs för att få tillgång till spelets kraftigaste attacker.

I och med dessa uppgifter från Square Enix så verkar det rätt otroligt att de ska bygga om stridssystemet. Jag menar det är ju dumt att säga att det kommer vara på ett visst sätt och sen bygga om det till releasen, rätt onödigt. Så uppskjutningen av releasen kan mycket väl innebära ett bättre spel, och det tackar vi inte nej till.

Mer info om spelet lär dyka upp under E3-mässan så vi återkommer med det.

Källor: www.square-x.com