Förseningen av spelet har nu fått en förklarning. Det är ju så att Square Enix har två stora rollspel, Final Fantasy och Dragon Warrior/Quest. Där det sistnämnda faktiskt är större än FF i japan. Eftersom DW 8 skulle släppas nästan samtidigt som FFXII i japan så valde man att vänta med FFXII och finslipa det då DW8 redan var färdigt. Att släppa båda samtidigt ansågs korkat då många fans inte har råd att köpa båda spelen samtidigt och därmed skulle de konkurrera ut varandra och orsaka förluster för Square Enix.
Lite ny info, och fördjupning i den vi gav senast, är att man som nämnt kan upptäckas av fiender via syn, hörsel och lukt. Enligt uppgifter är det likadant i FFXI och där kan man köpa deodorant och liknande för att undgå upptäckt. Och i städer så ska det nu tydligen krylla av folk. Alla kommer då inte ha nåt att säga utan det kommer dyka upp en ikon ovanför huvudet på alla som vill prata. Denna funktion skänker helt klart mer liv till städerna, och spelet.
Nu så följer ett gäng bilder. Om ni vilar musen över dem så poppar en liten beskrivning upp. Där får ni mer info om hur strider, kartor med mera funkar,
Källor: www.rpgfan.com