Som sagt så har nu Square Enix, efter mycket förfrågningar, utgivit stridssystemet för Radiata Stories. Striderna kommer att vara i Realtid, och spelaren kommer bara att kunna kontrollerna spelets huvudkaraktär, Jack. Man kommer att ha ett party med fyra personer. Det vill säga att man själv styr en av dem, medans de andra är kontrollerade av det så kallade “Voltage System”.
Högst upp till vänster av skärmen kommer det att finnas en voltmätare, kan också kallas för attackmätare.
Varje special attack som du ämnar göra kommer att dra poäng från den mätaren, som är full vid hundra poäng. Summan det kostar beror på attackens följder och dess effekt. För att få tillbaka brukade poäng måste du använda vanlig attack på fiender.
Voltmätaren innehåller mycket mer än bara röra sig och attackera. Den kan också ge dig nya egenskaper och styrka dig själv. Till exempel kan du dra tio poäng från mätaren och försätta dig själv i kritiskt läge. Så länge du är i “Critical Mode” Blir dina krafter nästan dubblade, och du kan utföra flera attacker i rad för massiv skada. Men om du hellre vill finna dig själv ur en farlig situation, så kan du andvända Voltmätaren till att göra dig snabbare.
Som det redan har sagts för så kommer spelaren endast att kontrollera Jack, men det finns också ett alternativ att använda
“Link System.” Genom detta system kan du välja vilka attacker de datorstyrda karaktärerna ska använda. Det finns olika attackformationer som höjer ditt försvar, som “Guard”, eller styrker erat liv, som “Healing”.
Övrig information om spelet kan hittas på den officiella hemsidan
Källor: www.rpgamer.com